12 Ekim 2023 Perşembe

Eclipse Mosquitto Windows hakkında

 Merhaba bu yazıyı gelecekte aynı saçmalıkları ben veya başka bir insan yapmasın diye yazıyorum.

Eclipse Mosquitto tamamen ücretsiz ve windows'tada çalışıyor

1. İlk olarak mosquitto programını indermek gerekiyor. aşağıdaki linkten indirin.

https://mosquitto.org/download/

2. burada tam olarak yükleme, windows path'e ekleme işlemlerini vb. anlatıyor. ama iş bitmiyor.

3. kullanıcı ve şifre yaratmayı bu siteden bak ve yap çalışıyor.

4. C:\Program Files\mosquitto bu klasör içinde özel olarak konfigürasyonları yapabileceğiniz ayarlar.conf diye bir dosya üretiyorsunuz.

Ben user name ve password'lü bağlantı istediğimden şunları ekledim.

listener 1883
allow_anonymous false
password_file C:\Program Files\mosquitto\p2.txt

Bitti mi hayır :)

4. bu konfügürasyonu window çalıştırmak için cmd'den (cmd admin olarak aç);

mosquitto -v -c ayarlar.conf 
 yazarak ayarlar içindeki 3 parametreye göre mosquitto servisini çalışır hale getir.
NOT: servis çalışıp çalışmadığı o anda zaten belli oluyor.
Bitti :) 

 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eclipse Mosquitto Windows hakkında

 Merhaba bu yazıyı gelecekte aynı saçmalıkları ben veya başka bir insan yapmasın diye yazıyorum. Eclipse Mosquitto tamamen ücretsiz ve windo...